Maandag 26 oktober - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van indonesiamarcannamartijn - WaarBenJij.nu Maandag 26 oktober - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van indonesiamarcannamartijn - WaarBenJij.nu

Maandag 26 oktober

Door: Anna, Marc en Martijn

27 Oktober 2015 | Indonesië, Pangandaran

Vandaag hebben we de tour gedaan die we aangeboden kregen vanuit ons guesthouse in Pangandaran. We begonnen deze morgen met de scooter. Voor de mensen die niet weten hoe scooter rijden in Indonesië gaat, het is extreem gevaarlijk. Toeter als je erlangs wilt, toeter als je iemand ziet, toeter als iemand iets verkeerd doet, kortom, toeter altijd.
Onze eerste stop was in een klein dorpje waar ze zelf palmsuiker maakten. Ze klommen hiervoor in de palmbomen op eigen gemaakte traptreden in bomen van 10 meter hoog. We hebben de nectar mogen proeven en deze smaakte nu al heel zoet.
Hierna gingen we door naar de plaats waar ze de suiker kookten, hier deden ze o.a. zoete aardappel in. We hebben hier ook wat palmsuiker gekocht.
Vanuit het niets stonden we oog in oog met een monster. Hij had lange vleugels, grote scherpe tanden, rode kraaloogjes, scherpe klauwen en hij had iets weg van de duivel. Dit bleek een huisdier van een 7-jarig meisje te zijn. Het was een grotere soort vleermuis, die blijkbaar nog maar drie jaar was dus hij wordt nog twee keer zo groot. Nadat Anna en Marc bekomen waren van de schrik hebben we hem allemaal gevoerd. Martijn heeft hem zelfs vastgepakt. We zijn tot op de dag van vandaag nog niet zeker of Martijn Rabiës heeft of niet.
In dit zelfde dorpje woont ook een poppenmaker/speler. Hij heeft ons uitgelegd hoe de poppen gemaakt worden en heeft ons een kleine voorstelling gegeven, vol met grapjes en gevechten.
Na dit avontuur zijn we doorgereden naar de Green Valley. Een prachtig blauw/groen meer met helder water. We hebben hier in een grot gezwommen en zijn van kleine watervalletjes afgesprongen. We hebben hierna nog een stuk van de rivier afgezwommen.
Geluncht en weer verder.
Op de scooter richting een ander deel van de Green Valley, de Green Canyon. Hier zijn we op een bootje gestapt en hebben we op de weg naar de grotten o.a. leguanen en aapjes gezien. Bij de grotten hebben Marc en Martijn nog van het omlaag druppelende water gedronken.
Nadat we bij de Green Valley waren geweest gingen we naar een schildpaddenreservoir, waar schildpadden zaten die aangespoeld waren. We hebben gezien hoe ze daar zaten, hoe ze gevoerd werden en we mochten ze even vasthouden.
Hierna zijn we terug naar het guesthouse gegaan en zijn we in bed gekropen.

• 31 Oktober 2015 - 21:02

Klaas En Leny:

leuk om jullie reisverslag te lezen. veel plezier en geniet