Donderdag 29 oktober - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van indonesiamarcannamartijn - WaarBenJij.nu Donderdag 29 oktober - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van indonesiamarcannamartijn - WaarBenJij.nu

Donderdag 29 oktober

Door: Anna, Marc en Martijn

31 Oktober 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Vandaag mochten we eindelijk weer uitslapen! HOERA!
Rond het middaguur kwam onze gids Teddy ons weer ophalen en gingen we naar de Prambanan tempel, de grootste hindoeïstische tempel ter wereld.
Toen Teddy ons hier afgezet had zijn we bij de grootste tempel begonnen, Canti Siwa. Het uitzicht van veraf was al adembenemend.
We hebben tussen de tempels rondgelopen met erg mooie reliëfs. Op deze reliëfs stonden afbeeldingen. Een levensboom in het midden, twee vogels erboven en twee leeuwen/mensen/andere dieren hieronder.
Ondertussen kwamen er weer schoolkinderen aan die met ons een praatje wilden maken en op de foto wilden. Marc was de kinderen even helemaal zat en ging tijdens de gesprekjes even zelf rondkijken. Anna kreeg klapperende eierstokken en wilde alle kinderen mee naar huis nemen.
Hierna zijn we naar de boeddhistische tempels gelopen die hiernaast lagen. Er was één hele grote tempel met daar omheen allemaal kleine tempels. Deze was veel rustiger, want de meeste mensen liepen rond bij de andere tempel. Hier hebben we dan ook de zonsondergang gezien.
We hebben de hele dag in deze tempels rondgelopen en genoten van de schoonheid die deze tempels met zich meebrachten.