Vrijdag 30 oktober - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van indonesiamarcannamartijn - WaarBenJij.nu Vrijdag 30 oktober - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van indonesiamarcannamartijn - WaarBenJij.nu

Vrijdag 30 oktober

Door: Anna, Marc en Martijn

31 Oktober 2015 | Indonesië, Jogjakarta

We zijn vannacht om 3 uur opgestaan, zodat we de zonsopgang op een berg konden zien. In alle vroegte duurde het even voordat de zon kwam, maar dit was het zeker waard.
Na de zonsopgang zijn we naar de Borobudur tempel geweest. Toen we bij deze tempel aankwamen werden we meteen aangesproken door schoolkinderen die graag hun lokale liedjes en koekjes met ons wilden delen. We zijn zelfs uitgenodigd om bij een meisje thuis langs te komen.
Na deze interessante ontmoeting zijn we de tempel gaan bekijken. Een flinke klim om boven op de tempel te komen 's morgens om half 8, maar het uitzicht was subliem.
De Borobudur tempel is de grootste boeddhistische tempel ter wereld. Met drie opklimmende lagen die het universum uitbeelden. In deze drie lagen worden verschillende Boeddha's uitgebeeld. Deze zijn gericht naar de vier windrichtingen en beelden allemaal iets anders uit.
Toen we eenmaal de tempel bekeken hadden zijn we doorgereden naar Dieng plateau, een klein dorpje wat op het hoogste punt van Java ligt. We zijn afgezet bij een guesthouse waar we de nacht hebben doorgebracht. De guesthouse leek een beetje op Arnhem Zuid, smerig, vies en een beetje ghetto-achtig. Het bed was goed, maar dat was dan ook het enige. We hadden geen wastafel of wc papier. Toen we dachten dat het niet erger kon, viel de stroom in het gehele dorp uit.
Hierover hebben we nog even gepraat en veel gelachen, waarna we in slaap zijn gevallen.