Weekend 6, 7, 8 november - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van indonesiamarcannamartijn - WaarBenJij.nu Weekend 6, 7, 8 november - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van indonesiamarcannamartijn - WaarBenJij.nu

Weekend 6, 7, 8 november

Door: Anna, Marc en Martijn

09 November 2015 | Indonesië, Semarang

(Marc en Martijn)
Dit weekend zijn we naar de Karimunjawa eilanden geweest. Na vroeg opstaan in de ochtend, 2 uur met de bus en 2 uur met de boot kwamen we eindelijk aan op onze mooie bestemming.
Hier werden we direct naar ons super-de-luxe hotel gebracht. Afgezien van de feiten dat we geen douche, een hurktoilet, elektriciteit ALLEEN van 6 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends en een matrasje op de grond hadden, was het een heel mooi huisje.
De eerste dag zijn we direct gaan snorkelen in de buurt van Cemara Kecil Island. Paula was onze ervaren snorkelaar en liet ons wel even zien hoe het moest. We hadden al een keer gesnorkeld in JogJakarta, maar dit was heel anders. We kregen er deze keer flippers bij, de vorige keer alleen schoenen. Het was opzich wel makkelijk, maar we kwamen toch een aantal keer proestend naar boven.
Het koraal was echt super mooi, we hebben er bijna geen woorden voor. Er zaten heel veel verschillende soorten vissen en koraal. Op deze bestemming zaten er ook heel veel zee-egels, allemaal heel dicht bij elkaar.
Hierna zijn we verder gegaan naar Gosong Cemara Island, waar we weer het water in gingen. We konden niet echt verschillen zien met het andere koraal, maar dit maakte het niet minder mooi.
Toen zijn we naar Ujung Gelam Beach gegaan waar we de zonsondergang hebben gezien en waar we even wat gegeten hebben. We vonden het heel bijzonder, want het is een onbewoond eiland en je kunt hier dan gewoon even stoppen om de zonsondergang te zien. Nadat de zon onderging zag je ook alle mensen en boten verdwijnen.
's Avonds zijn we wat gaan eten met de mensen die we ontmoet hebben tijdens onze tour. We zijn naar de traditionele vismarkt van Karimunjawa geweest waar we de vis moesten aanwijzen die we wilden eten. Deze werden per direct klaargemaakt. Dit was de lekkerste vis die we ooit gegeten hebben.
Zaterdag zijn we eerst naar een haaienreservaat geweest waar we ook nog tussen de haaien hebben gestaan. We werden aangevallen in het water door een 10 cm lange angstaanjagende vis die schrikwekkender was dan de haaien zelf. Helaas hebben we deze bitch niet kunnen uitroeien.
Bij dit reservaat zaten ook kleinere reservaten met zeesterren, schildpadden, opblaasvissen en kleinere haaien. Een aantal van ons hebben tussen deze beesten gestaan en hebben ze ook nog vast mogen houden.
Deze dag hebben we weer op een aantal plaatsen gesnorkeld, o.a.: Gosong Island, Cilik Island en Tengah Island. Hier hebben we Nemo en zijn hele familie gezien.
Aan het einde van de dag zijn we naar ons eiland gegaan en hebben hier de eigen gevangen vis opgegeten. We moesten ons heel goed insmeren, want de zon brandde heel hard.
Ook hebben we op dit eiland een aantal Nederlanders ontmoet waar we 's avonds een biertje mee hebben gedronken. Zij waren al een aantal maanden in Indonesië, dus ze konden ons leuke tips geven over wat we konden gaan doen en we konden nog even lekker over de Indonesiërs praten en ervaringen delen.
Zondag zijn we 's morgens nog even naar een aantal bergen geweest waar we over de hele kust konden kijken. Het uitzicht was werkelijk prachtig.
Hierna zijn we weer teruggekeerd naar ons huisje in Semarang.
Als je ooit in Indonesië komt, zijn deze eilanden het zeer zeker waard om te bezoeken!

(Anna)
Helaas kon ik het weekend niet mee naar de Karimunjawa eilanden door een gebrek aan geld. Ik ben daarom lekker thuis gebleven. Vrijdags zijn de jongens vroeg het appartement uit gegaan en ik heb eerst uitgeslapen. Na een goed ontbijt ben ik naar de sportschool gegaan en heb de dag verder niets gedaan. Zaterdags heb ik aan het zwembad gelegen. Rond een uurtje of 4 kwam Yogi (degene die voor ons het appartement heeft geregeld) mij ophalen om naar een feestje te gaan. Hij en zijn vrienden moesten voor iClaud (een Nederlandse DJ) een promotiefilmpje maken. Het was erg leuk om haar en haar man te ontmoetten. Om 8 uur begon ze met draaien en ze was erg goed. Nadat ze klaar was met draaien zijn wij wat gaan eten met z'n allen. Na het eten zijn we weer terug gegaan naar het feestje om één van de grootste DJ van Indonesië te zien draaien. Het was erg amuserend om te zien hoe alle locals helemaal los gingen op die DJ. Hij maakte er echt een show van en ik vond het leuk om een keer een feestje hier mee te maken. Na thuis gebracht te zijn door Yogi ben ik lekker in slaap gevallen. Zondags kwamen ze allemaal weer thuis en ik moet eerlijk zeggen dat ik het fijn vond dat ze er weer waren. Ik vond het heerlijk om even alleen te zijn, maar na een heel weekend was het prettig om weer mensen om mij heen te hebben en stiekem had ik de mannen in het appartement ook wel een beetje gemist.