Twee weken op de Emergency - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van indonesiamarcannamartijn - WaarBenJij.nu Twee weken op de Emergency - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van indonesiamarcannamartijn - WaarBenJij.nu

Twee weken op de Emergency

Door: Anna en Marc

03 Januari 2016 | Indonesië, Semarang

De eerste week is Anna er niet geweest, want ze was ziek. Tijdens deze eerste week heb ik meer gezien dan de totale 2 weken op de kinderafdeling.
Op de eerste dag stage kwam er een jongetje binnen van een jaar of tien met Dengue Fever. Dit is een virus infectie die je kunt krijgen van muggen. Hij kwam binnen met koorts en in shock. Hij had te weinig bloedplaatjes en je kon zijn pols niet goed voelen.
De verpleegkundigen gingen meteen aan de slag en begonnen infuus te prikken. Ik schrok er wel van want eentje zat er in de ene hand te prikken en de andere verpleegkundige in de andere hand en dan zat er nog iemand in de voet van het jongetje te prikken. Het jongetje schreeuwde het uit van de pijn en dit was wel heel akelig om te zien. Na 5 minuten proberen te prikken zat het infuus er eindelijk in.
Verder kwam er deze week een man binnen die een motorongeluk heeft gehad. Hij had te veel gedronken en was met zijn motor tegen een boom aangereden. Hij lag er helemaal bebloed bij en was nog steeds dronken, dus veel pijn zal hij niet hebben gehad.
Er kwamen ook vaak gewoon mensen binnen met hoofdpijn of kinderen met koorts waarvan we dachten dit is een beetje overdreven. Kennelijk mag je hier met je kind naar de Emergency komen als hij/zij meer dan 3 dagen koorts heeft of koorts boven de 40 graden.
We hebben ook gemerkt dat er veel mensen zijn met hartproblemen, op de Emergency krijgen ze een infuus, worden de vitale functies gemeten en maken ze een ECG. Hier worden ze dan nog onderzocht door de arts en daarna gaan ze door naar een andere afdeling.
Deze twee weken hebben we ons goed vermaakt en nu de laatste weken nog even bikkelen!
Anna op de Maternity en de verloskamer en Marc op de ICU.