Dinsdag 20 oktober - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van indonesiamarcannamartijn - WaarBenJij.nu Dinsdag 20 oktober - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van indonesiamarcannamartijn - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20 oktober

Door: Anna, Marc en Martijn

24 Oktober 2015 | Indonesië, Batavia

Na een in totaal aantal uur van 14 uur zijn we dan eindelijk aangekomen in Jakarta. Jakarta is een levendige stad vol met verkeer en sociale mensen. Toen we hier aankwamen moesten we meteen even wennen aan het klimaat met onze lange broeken en vesten aan. Hier is onze groep meteen opgesplitst in tweeën, Michelle, Paula en Miranda en Martijn, Anna en Marc.
Martijn, Anna en Marc zochten in Jakarta vervoer om ons verder het centrum in te brengen, in deze eerste vijf minuten probeerden iemand ons meteen af te zetten. Hij vroeg 250.000 Rupiah voor de rit terwijl we met de bus 40.000 Rupiah zouden betalen, voor precies dezelfde rit. De man beweerde dat je in de bus ongeveer 2,5 uur moest reizen om daar te komen en dat je met de taxi veel sneller hier zou zijn.
Uiteindelijk zijn we met de bus gegaan en zijn we na één uur gearriveerd in het "centrum". Toen we hier aankwamen hadden we geen idee waar we waren en moesten we ons even oriënteren door bij een klein winkeltje de weg te vragen. Martijn heeft met handen en voeten, zijn basis Bahasa Indonesia en de WiFi code een route voor ons gevonden.
Met onze zware backpacks liepen we over straat naar het hotel dat we online gevonden hadden. Helemaal bezweet en totaal uitgeput zaten we dan eindelijk in de lobby van het hotel waar we nog even moesten wachten tot we onze kamer op konden.
Toen we op onze kamer waren gooiden we onszelf meteen op bed, uitgeput en moe. We fristen ons even op en zijn daarna Jakarta in gegaan om op verkenningstocht te gaan.
Jakarta is een hele mooie stad om fragmentarische modernisering te zien. Je loopt door een straat, waar de stoep aan alle kanten open ligt en wanneer je in de volgende straat komt zie je een weg vol met hoge flatgebouwen en grote merken zoals Louis Vuitton. Dit verbaasde ons wel een beetje omdat we niet hadden gedacht dat de verschillen zo groot zijn en zo dicht bij elkaar liggen.
We hadden een klein lokaal restaurantje gevonden en hebben hier heerlijk Indonesisch gegeten, rijst met kip, ei en ketjap. Anna en Martijn wilde hier toch wat sambal bij maar deze vonden ze na een grote hap toch wel héél pittig.
We waren zo kapot dat we de stad hebben laten zijn voor wat het is en we zijn teruggegaan naar ons hotel.